Zadanie z egzaminu gimnazjalnego:

Zadanie 17

Komórki bakterii w przeciwieństwie do komórek organizmów jądrowych, nie mają:

  1. Cytoplazmy
  2. Mitochondriów
  3. Rybosomów
  4. Błony komórkowej

Właściwie można zostawić bez komentarza.

Za zadanie można było otrzymać 0-1 punktu. Kto z Was otrzymałby 1? Odpowiedź znajdziecie poniżej.

Odpowiedź właściwa – 2

Tagi: , , ,

Odpowiedzi: 9 to “Zadanie z egzaminu gimnazjalnego:”

  1. Wiesław Mariański Says:

    Znów temat na książkę lub wielki program badawczy.
    Ponieważ rewolucja jest niemożliwa, a ewolucja nieskuteczna, to proponuję trzecią drogę. Rozdzielić MEN na dwa osobne ministerstwa: min. edukacji konwencjonalnej i mi. edukacji niekonwencjonalnej. I niechaj szkoły same decydują pod czyją pieczą chcą pracować. Żeby nie było niezdrowej konkurencji – to samo pensum, te same płace, finansowanie, przywileje, awanse, itp.
    Ci konwencjonalni niech pracują i ewoluują jak dotychczas: stopnie, nadzory, egzaminy, zarządzenia, drobiazgowe procedury, itd.
    Niekonwencjonalni – inaczej, samodzielniej, eksperymentatorsko, odważnie, twórczo, itp.
    Niech takie dwa systemy oświatowe funkcjonują obok siebie, może nawet konkurują. Co to by się porobiło ? Czy coś strasznego, czy wręcz przeciwnie ?

    • Danuta Sterna Says:

      A czym by się one różniły:
      Cytoplazmą
      Mitochondriami
      Rybosomami
      Błoną komórkową
      ??????
      D

    • małgosia Says:

      Jestem wielka Pana fanką – z grupy edukacji niekonwencjonalnej. Jasne, że na to pytanie powinni byli odpowiedzieć np. studenci danego kierunku. Kiepsko z podstawą programową i wymagania egzaminacyjne z kosmosu. Szkoda,że jakoś trudno zachować po prostu rozsądek.

  2. Wiesław Mariański Says:

    Mam nadzieję, że różniłyby się sposobem rozmnażania – przez podział, czyli rodzaj klonowania, versus płciowe.

  3. Wiesław Mariański Says:

    Nie, inaczej. Różniłyby się nie zawartością, lecz sposobem funkcjonowania. Do porównania byłyby takie funkcje i parametry:
    – ilość uśmiechów
    – ilość i jakość mleka, które dają
    – w której grupie jest więcej istot znoszących złote jaja
    – które są zdrowsze, a które chorsze (szczególnie ilość depresji)
    – jak machają rączkami, nóżkami i główkami
    – jakie mają wspomnienia
    – do której grupy prowadzą swoje potomstwo
    Sposób badania takich funkcji i parametrów jest bardzo prosty – opisany, np., w książce Merrilla Harmina „Duch klasy” (środowisko slamsowe w Montrealu, czyli zapewne coś w rodzaju naszych osiedli blokowych). Badanie zrobi się przez 30-40 lat, a potem odczyta wyniki. Już w dzieciństwie rozczulały mnie informacje o takich kilkudziesięcioletnich projektach badawczych prowadzonych w Ameryce.
    Dobrego dnia !!!

  4. gochasamocha Says:

    No tak, jestem po studiach biologicznych, ale w tym punkcie egzaminu gimnazjalnego chyba bym przepadła.
    Popieram pomysł Wiesława o utworzeniu ministerstwa edukacji niekonwencjonalnej, tylko skąd wziąć takiego niekonwencjonalnego ministra, a wcześniej niekonwencjonalnych polityków, którzy to wszystko uchwalą?
    Już wiem!!! Zrobią to uczniowie z naszych niekonwencjonalnych szkół gdy zostaną politykami!. Ale zaraz… przecież takich szkół i ministerstw jeszcze nia ma:( Kwadratura koła? jajko, kura, jajko, kura, jako… gdzie jest początek?

  5. gochasamocha Says:

    Proponuję jeszcze zadanie z zakresu zoologii za 1 punkt.
    Pytanie: Czym się różni kanarek?
    Odpowiedź wg klucza: Tym, że ma jednną nóżkę bardziej. 1 punkt

  6. Danuta Sterna Says:

    Usłyszałam anegdotkę o legendarnej dyrektorce liceum warszawskiego – Marzenie Okońskiej. Ona w przypadku takich zadań z biologii pytała – pokaż mi gdzie to jest u krowy.
    Jestem za tym pytaniem.
    D

  7. slos Says:

    Protestuję. To nie kanarek, jeno papużka ma bardziej!

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s


%d bloggers like this: